Suport pentru montaj fix antena CB
Suportul metalic Midland AB Renault T este recomandat pentru fixarea pe camioane, furgonete, tiruri sau autoutilitare atat a antenelor CB cu filet (PL), cat si cu fluture (DV), cu ajutorul monturilor specifice.
Se recomanda montajul si calibrarea antenei de catre persoane specializate pentru a nu se ajunge la deterioarea suportului sau a masinii.
|
|
Dimensiuni
Suportul Midland AB Renault T are dimensiunea de 93 X 89 X 248 mm, inscriptionat Midland si perfect compatibil cu Renault T.
Greutatea lui este de 420 g si e fabricat in Italia din otel inoxidabil de cea mai buna calitate.
|
|
Detalii tehnice
Material |
Inox |
Tip suport |
Fix, pe caroserie |
Culoare |
Argintiu |
Dimensiuni |
93 X 89 X 248 mm |
Pachetul contine
Suport de prindere antena
Antena este elementul care capteaza si emite undele radio. Indiferent de performantele si pretul statiei, fara o antena adecvata aceasta este inutila. Pentru fiecare frecventa in parte lungimea antenei este vitala. In CB, cea mai scurta antena adecvata din punct de vedere fizic ar trebui sa aiba 2,75m. In practica, din cauza ca este prea mare, se folosesc antene mai mici, iar lipsa de lungime se compenseaza folosind o bobina. Singurul rol al bobinei este de a „pacali” statia. Din pacate ca cu cat se micsoreaza antena, cu atat ii scade eficacitatea.
Pentru un autoturism, antena optima din punct de vedere lungime/performante este ML-145, care are aproximativ 1,6m. O antena mai mare, desi este mai buna, poate fi incomoda. O antena mai mica este mai slaba spre foarte slaba. O antena de pana in 0,8m este foarte slaba. O antena de minim 0,8-1m pana in 1,2-1,3m este folosibila. Ce este peste 1,4-1,5m incepe sa fie buna spre foarte buna.
Prinderea antenei pe masina se poate face cu talpa magnetica sau cu montura fixa.
Talpa magnetica poate avea diametrul intre 120mm si 160mm si are marele avantaj ca se poate demonta oricand de pe masina. Cu cat e mai mare cu atat rezista la viteze mai mari si poate sustine o antena mai mare. Prinderea fixa necesita fie gaurirea caroseriei fie folosirea de elemente ajutatoare pentru prindere.
Discutiile despre antene pot deveni foarte tehnice, dar ce e important sa stim e ca orice antena are nevoie de o „contragreutate” suficient de mare. Cu cat antena e mai mica cu atat contragreutatea trebuie sa fie mai mare. Suna tehnic dar e simplu.