Discutiile despre antene pot deveni foarte tehnice, dar ce e important sa stim e ca orice antena are nevoie de o „contragreutate” suficient de mare. Cu cat antena e mai mica cu atat contragreutatea trebuie sa fie mai mare. Suna tehnic dar e simplu.
Antena in aer e 0. Are nevoie de un plan de masa, care in cazul nostru il reprezinta masina (caroseria). Antena cu un plan de masa mai mare (contragreutate mai mare), va fi superioara intotdeauna fata de una cu un plan de masa mai mic. Astfel, antenele montate pe masini au nevoie de o suprafata metalica cat se poate de mare „sub” antena. Cel mai indicat loc este mijlocul geometric al pavilionului, dar nu este practic.
Atunci se apeleaza la talpile magnetice sau la instalarea fixa in locuri mai protejate chiar daca se pierde din randament. Aici, discutiile sunt multe. Indiferent de reclama comerciala pentru un anumit tip de antena, intre doua antene, cea care va radia mai bine (va avea un randament mai bun ), va fi cea care are tija mai lunga.
In practica CB-ului se folosesc antene cu polarizare verticala in configuratii λ/4 , 5λ/8 si λ/2. Aceste antene in general nu sunt prereglate, ca atare dupa montare necesita o ajustare. In timp s-a demonstrat ca problema de baza ce se pune la montare este asigurarea unei contragreutati suficient de mari. La antenele mobile, caroseria vehicolului este si contragreutatea, din acest motiv este foarte important ca suportul de fixare a antenei pe masina sa faca contact electric perfect cu tabla de caroserie (la cele cu prindere fixa).
Antenele pentru statiile radio trebuie ajustate (calibrate), astfel intotdeauna dupa montarea statiei apelati la un specialist sa va calibreze antena.
Recenzii
Clear filtersNu există recenzii până acum.