Regale Plus este o antena radio CB prevazuta cu arc, ce ofera o flexibilitate mai mare acesteia. Lungimea totala a antenei este de 2.1 m si suporta o putere maxima de 1200W, avand un castig pe receptie de 7dB si o impedanta de 50Ω. Inaltime: 2,1 M Receptie: 7 dBi Putere maxima: 2000 W Material: INOX Tip fixare: PL – FILET S.W.R maxim: 1.2 Plaja fregventa antena: 26.965 – 27.405 mHz Impedanta: 50 OHM Greutate: 0.600 KG ,
Fara magnet
Avanti Regale Plus antena radio CB recomandata pentru statii de putere, cu arc, fara magnet, 2.1m. Gain : +7 dBi, Putere maxima (W) : 2000 W PEP. Se recomanda montajul pe montura fixa ,insa se pot monta si pe talpa magnetica mai puternica.
Caracteristici:
- Gain : +7 dBi
- Putere maxima (W) : 2000 W PEP
- Lungime (mm) : 2100
- Radiant : otel inoxidabil
Antena este elementul care capteaza si emite undele radio. Indiferent de performantele si pretul statiei, fara o antena adecvata aceasta este inutila. Pentru fiecare frecventa in parte lungimea antenei este vitala. In CB, cea mai scurta antena adecvata din punct de vedere fizic ar trebui sa aiba 2,75m. In practica, din cauza ca este prea mare, se folosesc antene mai mici, iar lipsa de lungime se compenseaza folosind o bobina. Singurul rol al bobinei este de a „pacali” statia. Din pacate ca cu cat se micsoreaza antena, cu atat ii scade eficacitatea.
Pentru un autoturism, antena optima din punct de vedere lungime/performante este ML-145, care are aproximativ 1,6m. O antena mai mare, desi este mai buna, poate fi incomoda. O antena mai mica este mai slaba spre foarte slaba. O antena de pana in 0,8m este foarte slaba. O antena de minim 0,8-1m pana in 1,2-1,3m este folosibila. Ce este peste 1,4-1,5m incepe sa fie buna spre foarte buna.
Prinderea antenei pe masina se poate face cu talpa magnetica sau cu montura fixa.
Talpa magnetica poate avea diametrul intre 120mm si 160mm si are marele avantaj ca se poate demonta oricand de pe masina. Cu cat e mai mare cu atat rezista la viteze mai mari si poate sustine o antena mai mare. Prinderea fixa necesita fie gaurirea caroseriei fie folosirea de elemente ajutatoare pentru prindere.